چشم سوم ،شبه علم مشهور باز شدن چشم سوم !

باز شدن چشم سوم !

متاسفانه یکی از مباحث شبه علمی که بیشترین استقبال را دارد ، آموزه های نشات گرفته از عقاید باستانی هندو و بعضا عرفان های شرقی است که امروزه به انواع و اقسام باورهای خرافی کشیده شده است.

اما متاسفانه هیچ اشاره ای از فعالان مروج علمی ، به طور دقیق به این موارد نشده است. یعنی در مطالب نفی شبه علم اشاراتی کلی به این مقولات می شود اما به طور دقیق تاکنون حتی یک مورد اشاره مجزا و همراه با واکاوی ،نشده است.

برای معرفی ساده این موضوعات شبه علمی باید گفت همان ایده های “چاکرا”، “هاله”، “چشم سوم” و…که احتمالا شنیده اید.بعلت گستردگی و شاخ و برگ های فراوانی که مروجان شبه علم داشته اند، این موضوعات به شدت مفصل هستند. روز به روز هم بر حجم اطلاعات مضحک و تحمیق کننده آنها افزوده می شود .لذا در این مطلب تنها به یکی از این ادعاها یعنی باز شدن “چشم سوم” یا “آجنا” می پردازیم، و در بخش هایی دیگر در آینده، سایر ادعاهای آنها را بررسی خواهیم کرد.

بررسی ادعای شبه علمی

ابتدا باید ببینیم اساسا چشم سوم چیست؟ کجا قرار داد؟ اساسا وجود خارجی دارد یا خیر؟البته دو نوع ادعا در این مورد مطرح است که هردوی آنها را بررسی میکنیم.یکی از این ادعاها باوری باستانی بوده که خواهیم گفت اما ادعای دیگر توجیه علمی این ادعای باستانی توسط مروجان شبه علم در دنیای امروز است.
در آموزه های باستانی برخی از سنت‌ها و مناسک آیینی و روحانی هندوییسم اصطلاح چشم سوم اشاره به آجنا یا چاکرای ابرو دارد. چاکراها کانون‌های انرژی در حوزه‌ انرژی‌های ماورایی انسان (هاله‌ نورانی انسان) می‎باشند. چاکراها مسئول تبادل انرژی بین هاله‌ انسان و هاله‌ کیهان و هم‌چنین مسئول متعادل کردن انرژی در سطوح مختلف هاله می‎باشند. هاله‌ نورانی انسان میدانی از انرژی‌های بسیار لطیف است که دور تا دور بدن را مثل یک تخم مرغ احاطه کرده است. هاله‌ی نورانی در حالت معمولی احساس و ادراک نمی‎شود ولی به کمک این چشم قابل مشاهده است.یعنی چشم سوم همان بخش پیشین چاکرای ششم است.

توضیح

توضیح بالا توضیحی بود که مدعیان چشم سوم و باورمندان به چاکرا و هاله و غیره مطرح می کنند.ما تا اینجا دیدیم که سراسر توضیح آنها مدام از یک سری بخش هایی تشکیل میشد که نه تنها توجیهی برای چشم سوم برای شناخت ما نمی داد،بلکه خود این بخش ها ، یک به یک نیازمند توضیح و فهم بودند! فرض کنید کسی به شما بگوید x به سفر رفته است.شما بپرسید x چه کسی است؟بگوید دوست y و z! بگویید اینها کی هستند ؟بگوید دوستان n و q !

ما در این توضیح نه تنها علت و توضیحی برای شناخت چشم سوم ندیدیم،بلکه هاله و چاکرا و …. هم اضافه شدند.مدعیان این باورها معتقدند این چشم بین دو ابرو انسان قرار دارد و با آن هاله ای نامرئی که دور ماست و ما نمیبینیم مشاهده می شود. یعنی با فعال کردن یک چیز نامرئی ما چیز مرئی دیگری را قرار است ببینیم. خب بدیهیست که تاکنون هیچکدام از این ادعاها اثبات نشده است.وجود هاله و چشم سوم . در نتیجه مدعی ابتدا باید ‌قیقا به ما بگوید اینها چیست و از کجا به وجود آنها پی برده است، جنس و ماهیت آنها چیست، چه تعاملی با دنیای مرئی ما دارد و در نهایت خاصیت آن چیست؟البته تک تک اینها لازم است به اثبات تجربی رسیده باشد. چراوکه ادعایی در حیطه علوم فیزیک ، نورولوژی و… مطرح شده است.خب طبیعتا توقع اثبات با شواهد و مدرک توقع بیجایی است از شخصی که چنین ادعایی را می پذیرد یا ترویج می کند و حتی بعضا برای رسیدن به آن تلاش میکند.صرفنظر از اینکه چه حجمی از آموزش و توضیحات کودکانه در این ادعا وجود دارد ، ادعای دیگری که گفتیم سعی می کند این باور را بطور علمی توجیه کند بررسی میکنیم. چرا که شاید اندکی از اتلاف وقت دورتر است.

اوج ادعای شبه علمی

بارها گفته ایم که بدترین نوع شبه علم، دستبرد به مسائل علمیِ بیشتر برای توجیه همه جانبه ادعایی غیر علمی است. این دسته از مروجان چشم سوم که سعی دارند آن را به طور علمی توجیه کنند مصداق بارز اوج شبه علم هستند.اما ادعای آنها چیست؟

آنها می گویند قسمتی از مغز ما به نام غده صنوبری یا غده کاجی (pineal gland) که در علوم مغز و اعصاب تا امروز اطلاع کامل و دقیقی از کارکرد “دقیق و کامل” آن نیست، همان مکان چشم سوم است!

همانطور که می دانیم همواره شبه علم درصدد نقاطی از علم که در حال بررسی بوده و همچنان مبهم است بوده تا فورا از چنین قضایای علمی سواستفاده کند.اما باید گفت امروزه دیگر این غده کاملا مبهم و ناشناخته نیست.بلکه محققان و متخصصان امر برخی از کارایی این غده را مثل ترشح هورمون ملاتونین و ماده شیمیایی سروتونین شناخته اند.این قسمت بر روی خواب موثر است و همچنین محققان احتمال می دهند این غده نقش مخالف با محرک تخمدان ها دارد.

البته همچنان در مورد این ناحیه تحقیقات بیشتری ادامه دارد.اما تا همینجا پرسش اصلی این است، آیا ادعاهای علم ستیز و عقل ستیزانه چشم سوم ، ارتباطی با این کشفیات دارد؟! مسلما خیر.

پرسش دیگر اینکه اگر قسمتی از مغز یا هر جایی در جهان برای علم مبهم است، چیزی به جز علم،مثل ایده های باستانی هندو ،میتواند پاسخ آن را داشته باشد؟اگر چنین بود،آیا تاکنون به جای برقراری جوامع و مراکز علمی در سراسر کره خاکی، شاهد مراکز تحقیقاتی و پیشرفته تر راهبان و مروجان شبه علمی نبودیم؟برای مثال اگر چیزی به جز علم در شناخت مغز ما پیشرو تر عمل میکرد، در تمام نقاط دنیا با هر مشکل مغزی ، به جای رجوع به پزشکان، به آنها مراجعه نمیشد؟مسلما بله

اما نکته آخر که چندان بی تاثیر نیست علاقه های افراد به حواشی چنین باورهاییست. در سال های اخیر نوعی روش هنری جذاب رواج پیدا کرده است که چندان در فریب افکار بی تاثیر نیست.عکس های سایکدلیک( اسیدی و ترکیب رنگ همراه با تصاویر سه بعدی) موسیقی های خاص که غالبا هم هواداران تمام این موارد در میان مصرف کنندگان ماری جوانا هستند.کافیست چشم سوم را جستجو کنیم؛ خواهیم دید حجم عظیمی از تصاویر زیبا و جذاب وجود دارد ،که نمادهای چشم سوم و امثال آن در آنها دیده می شود.البته اینها به معنای توطئه و نسبت دادن قصد و عمد نیست. شاید بخشی از آن عامدانه و بخش دیگر آن یقینا ناآگاهانه صورت می گیرد.حتی جذابیت و زیبایی و ارزش هنری آنها چه در موسیقی و چ در گرافیک و… مورد بحث ما نیست.اما رواج این دیدگاه در بین مصرف کنندگان ماریجوانا به شدت بیشتر است.کافیست به صفحاتی که مخاطبان آنها علاقه مندان به مصرف مواد مخدر ماریجوانا و یا حشیش و… هستند نگاهی بیندازیم. یک مورد در این صفحات که حتی تبلیغ فروش مواد هم می کنند(برای مثال در تلگرام) پیدا نخواهید کرد که تصاویری از این نگرش های هندوییزم،چشم سوم و… در آنها نباشد.البته قطعا آنها نیز هیچ اطلاعی از وجوه شبه علمی و نگرش فلسفی این باورهای منسوخ باستانی ندارند و صرفا جذابیت رنگ ها و تصاویر موجب کشش خود آنها شده و آنها نیز به طریق اولی این تصاویر و… را نشر می دهند.اما اشاره ما به این نکته به این علت است که اخیرا در همین صفحات، ترویج باورهای آنها را مشاهده می کنیم.که البته این نیز تنها بعلت خودنمایی جاهلانه و جذابیت صفحات برای مخاطبان بوده است.چرا که بدیهیست مخاطبانی که چنین موادی مصرف می کنند،تمایل به اوهام و تخیلات اینچنینی داشته و بیش از سایرین کشش خواهند داشت.

آرین رسولی

کانال تلگرام
@Arian_xboy

53 دیدگاه برای «چشم سوم ،شبه علم مشهور باز شدن چشم سوم !»

  • ژوئن 10, 2018 در t 5:05 ق.ظ
    Permalink

    با تشکر از مطلب خوبتون در مورد چاکرا ها و انرژی های بدن مطلبی مطالعه کردم در مورد ابن سینا که آزمایشی رو برای شناسایی اون انجام داده .اگر امکانش در این مورد هم توضیح بدید.🤔🤔

    پاسخ دادن
    • ژوئن 10, 2018 در t 7:20 ق.ظ
      Permalink

      سپاس از توجهتون. حتما در مطلبی دیگه بزودی در موردش توضیح خواهیم داد

      پاسخ دادن
  • می 6, 2019 در t 4:52 ب.ظ
    Permalink

    من دیشب برای اولین بار گول خوردم و از این ماده استفاده کردم.دقیقا چشم‌سومم باز شده بود و توهم‌میزدم ب چشم‌میدیدم ک دوستم اومد خونه اما در اصل بیرون بود و نیومده بود.و همچنین یک ویدیو در مغزم از اخر پلی میشد میرسید به اول…لطفا در مطالب بعدی راجب این موضوع دهید

    پاسخ دادن
    • سپتامبر 12, 2019 در t 3:15 ق.ظ
      Permalink

      .خوب لامسب تو با این پستت تمام گفته‌های این وبلاگ نویس رو تکذیب کردی

      پاسخ دادن
      • دسامبر 16, 2019 در t 10:05 ق.ظ
        Permalink

        😂😂
        من از مطلب چیزی دقیق نفهمیدم ولی با گفته های ایشون دلم میخاد بکشم🤣

        پاسخ دادن
    • دسامبر 31, 2019 در t 12:39 ب.ظ
      Permalink

      خخخ با گل همچین توهمی زدی؟؟ فازت چیه کاری ک نکردیو میگی کردم گل توهمات ضعیفی داره نهایتا میتونی رودخونه و اینا ببینی اونم با مصرف زیاد

      پاسخ دادن
  • می 11, 2019 در t 9:25 ب.ظ
    Permalink

    مطلبتون مفید بود و باعث شد یک سری ابهامات رفع بشه ولی خیلی کامل نبود و نتیجه گیری هم نشده بود.خیلی سوال های دیگه ای هم در رابطه با چشم سوم وجود داره ک پاسخ ندادید.این مطلب شاخه ها و جنبه های زیادی داره.

    پاسخ دادن
    • می 14, 2019 در t 6:10 ق.ظ
      Permalink

      مرسی از توجهتون . پرسش هایی که فکر می‌کنید بی پاسخ مونده، ارسال کنید . ممنون🎩🌹

      پاسخ دادن
      • اکتبر 12, 2020 در t 3:03 ق.ظ
        Permalink

        کسی میتونه راجب این بنویسه که تلاش کرده باشه و نتیجه ندیده باشه !!!من معتقد صدرصد چشم سوم و چاکراها هستم همیشه هم نتیجه های خارق العاده ای راجبش دیدم و تجربه کردم اطلاعات منفی و غلط به خورد مردم ندید
        یکی از نشونه های باز بودن چشم سوم درک عمیق از اتفاقات زندگی و همچنین حس شیشمه که قبل وقوع اتفاقی تو متوجهش میشی
        داشتن تلپاتیه
        حس کردن پیوند بین انسان و طبیعته ….
        بعضی مساعل رو نمیشه با منطق احمقانه علمی توضیح داد بعضی چیزا فرای علمن
        گل یا ماری جوانا فقط یه مادس که موقتا احساسی شبیه به باز بودن چاکراهارو القا میکنه که متاسفانه جوونا فک میکنن اون درسته
        درحالیکه با کمی پرهیز از انرژی های منفی چاکراها به سرعت شروع به فعالیت میکنن نیازی به مصرف این چیزا نیس

        پاسخ دادن
        • دسامبر 8, 2020 در t 2:05 ق.ظ
          Permalink

          خیلی عالی بود حرفتون
          فقط نیازی نیس دوستانو قانع کنیم کع چیکارا میشع کرد و میکنیم
          راجب این حرفای توهین آمیزی کع این دوستمون راجب مراقبه گون ها نوشتع حرف نداشت برای کسی کع در چارچوپ مغزش زندگی میکنع
          چاکرامدیتیشن چشم سوم رو فقط شنیدنو جایی خوندن
          تا درک نکردن نمیتونن قبول کنن
          مرسی از انرژی مثبتتون.
          خواهشاانرژی خودتونو صرف اینکارا نکنین🎈😊

          پاسخ دادن
          • فوریه 8, 2022 در t 5:42 ق.ظ
            Permalink

            گل مفید ترین و مضرترین گیاهیست که رشد کرده.فقد باید بدونی در چه زمانی و چه مکانی ازش استفاده کرد. و اینکه در حال مصرف نباید تصمیم گرفت و دست بکار شد.مخمص کلام بستگی به حالت روحیه مصرف کننده دارد.اگر راجب گل بگم باید 6000 کتاب بنویسم .والسلام

        • ژانویه 23, 2022 در t 9:12 ق.ظ
          Permalink

          واقعا متاسفم که تو قرن ۲۱ با بی سوادانی مثل تو برخورد داشتم و تو یک کشور زندگی میکنم .

          حس ششم ؟ تلپاتی ؟ منطق احمقانه علمی ؟

          پوزش میطلبم ولی احمق شما هستید نه منطق علمی ، این نشانه ی بی سوادی شماست . بذارید خیالتان راه راحت کنم ، چشم سوم ، چاکراه ها ، تله پاتی توهمی بیش نیست و همچین چیزی وجود ندارد .

          عمق فاجعه اینجاست که یک احمقی مثل تو از انرژی منفی حرف میزنه ! انرژی منفی چیه ؟ 🤣

          پاسخ دادن
      • اکتبر 12, 2020 در t 3:07 ق.ظ
        Permalink

        کسی میتونه راجب این بنویسه که تلاش کرده باشه و نتیجه ندیده باشه !!!من معتقد صدرصد چشم سوم و چاکراها هستم همیشه هم نتیجه های خارق العاده ای راجبش دیدم و تجربه کردم اطلاعات منفی و غلط به خورد مردم ندید
        یکی از نشونه های باز بودن چشم سوم درک عمیق از اتفاقات زندگی و همچنین حس شیشمه که قبل وقوع اتفاقی تو متوجهش میشی
        داشتن تلپاتیه
        حس کردن پیوند بین انسان و طبیعته ….
        بعضی مساعل رو نمیشه با منطق احمقانه علمی توضیح داد بعضی چیزا فرای علمن
        گل یا ماری جوانا فقط یه مادس که موقتا احساسی شبیه به باز بودن چاکراهارو القا میکنه که متاسفانه جوونا فک میکنن اون درسته
        درحالیکه با کمی پرهیز از انرژی های منفی چاکراها به سرعت شروع به فعالیت میکنن نیازی به مصرف این چیزا نیس

        پاسخ دادن
        • اکتبر 20, 2020 در t 6:35 ب.ظ
          Permalink

          خیلی جالبه که با استفاده از ابزار علمی پیامی ارسال میکنید در فضایی که علم ساخته و بعد میگید منطق احمقانه علمی!!! پس فوری تمام ابزاری که با همین منطق احمقانه ساخته شده رو کنار بذارید و با منطق غیراحمقانه خودتون تو غار و جنگل بشینید و تمرکز کنید رو چاکراها. احمقانه به افکاری میگن که خیلی پارادوکسیکال تمام زندگیش با استفاده از علم پیش میره اما باورش به یسری ادعای جاهلانه است. درضمن در صورت مریضی به پزشک هم نباید مراجعه نکنید.

          پاسخ دادن
          • دسامبر 8, 2020 در t 2:09 ق.ظ
            Permalink

            این ماتریکسیع کع خودع شما برای ماساختین
            و این چارچوپ نع تنها مارو بلکع به خودتونم ناراحت میکنع بهترع بی ادبی نکنیم به اعتقادات دیگران
            چون کارمای هر‌کاریرو خودع شما پس میدین عزیز دلم

          • دسامبر 5, 2021 در t 6:51 ق.ظ
            Permalink

            نظر همه قابل احترامه نظرتو گفتی؟؟ تاثیر گذار بود

  • سپتامبر 2, 2019 در t 7:16 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    ردکردن بعضی چیزها به این صراحت به مقبولیت صدمات جدی وارد میکند.
    کلمه شاید و احتمالا و یافته های تاکنون به نظر مناسب تر میرسند.

    پاسخ دادن
    • ژوئن 4, 2020 در t 9:09 ق.ظ
      Permalink

      شما هم مطلبت غیر علمی هه
      بدن انسان داری برق هه یعنی الکتریسیته داره
      اگه فیزیک خوندهدباشی می دونی از هر سیمی یا هر جایی که الکتریسیته رد بشه موج ایجاد می شه که طیف داره، می طونه مرعی باشه یا نامرعی
      وقتی یه سری هندو و … این موج ها رو دیدن و تشریح کردن این علم به وجود اومد
      موج نامرعی هم قابل اندازه گیری هه با دستگاه
      حتی الان دستگاه هایی هست که داخل اجسام رو نشون می ده کاری که هزاران سال پیش همین بودایی ها وهندوها می گفتن با چشم سوم می شه داخل اشیا رو دید
      خلاصه اونا یه چیزی رو دیدن و گفتن

      چشم دل باز کن که جان بینی
      ان چه نادیدنیست ان بینی

      پاسخ دادن
      • ژوئن 7, 2020 در t 1:01 ق.ظ
        Permalink

        متاسفم برای این حجم از افراد افراد مدافع خرافه و شبه علم. مرسی از نظرتون.

        پاسخ دادن
      • آگوست 16, 2020 در t 11:12 ق.ظ
        Permalink

        به به
        ولی حق میدم به دوستان وقتی تجربه نکردن نمیتونن درکش کنن

        پاسخ دادن
        • اکتبر 16, 2021 در t 2:27 ق.ظ
          Permalink

          من استفاده کردم و خیلی تجربه زیبایی بود البته در طبیعت و دوز خیلی کم همراه بامدیتیشن

          پاسخ دادن
      • دسامبر 8, 2020 در t 2:11 ق.ظ
        Permalink

        عالی بود استفادع کردیم عزیز
        خوبع باز تنها نبودم😇❤

        پاسخ دادن
      • فوریه 3, 2022 در t 3:09 ق.ظ
        Permalink

        جواب :اینقدر حرف خوشگل نزن، فقط یک بودایی معرفی کن بتونه داخل اجسام را ببینه

        پاسخ دادن
    • ژانویه 17, 2022 در t 10:56 ق.ظ
      Permalink

      میفهممتون🤫فقط. اینجا نگید . شما فهمیدید واقعیتها را🎲

      پاسخ دادن
  • اکتبر 28, 2019 در t 12:01 ب.ظ
    Permalink

    مطالبتون مفید بود اما ناقص؛دربعضی موارد هم اشتبا کردین زیاد ترسناک جلوه میدین ماریو

    پاسخ دادن
  • نوامبر 5, 2019 در t 2:44 ق.ظ
    Permalink

    دیگه دارم مطمئن می شم که سایتتون از جایی پول دریافت می کنه که کلا همه چیز رو تکذیب و رد کنه. اولا کسانی که به قدرتهای ماورایی مثل چشم سوم دست پیدا کرده ن، هیچ نیازی نمیبینن که به امثال من و شما اونو اثبات کنن و اصولا توجهی به غیر ندارن. ثانیا شما در اقدامی زننده و بدون حتی یک دلیل فقط این موضوع رو رد کردید.
    موضوعات اینچنینی توسط من و شما که در اون وادی قدمی برنداشتیم، نه قابل اثباته و نه قابل رد.
    چطور به خودتون حق می دید اینقد راحت رد کنید همه چیزو.
    اغلب مقاله های سایتتون در رد این و آنه.
    ژست علمی هم میگیرید؛ واقعا خنده داره.

    پاسخ دادن
  • نوامبر 14, 2019 در t 2:42 ق.ظ
    Permalink

    این اثبانا و مباجث و حرف ها فراتر از یک نظره.فقط کمی منطقی تر باشید.و بیخود فقط یک چیزی نپرونید و ب باورها و یک سری عقاید و افکارو انسان هایی با انرژی های خاص توهین نکنید.ممنونم باز از سایتتون.

    پاسخ دادن
  • ژانویه 21, 2020 در t 8:43 ب.ظ
    Permalink

    خیلی خری
    همینقدر بدون که
    هر که را اسرار حق اموختند
    مهر کردندو دهانش دوختند
    یه سری چیزا رو بدون ایمان نمیتونی ببینی

    پاسخ دادن
  • می 12, 2020 در t 12:35 ق.ظ
    Permalink

    و ی سوال شما خدارو چجوری توجیه و پذیرفتی؟

    پاسخ دادن
  • می 17, 2020 در t 1:47 ب.ظ
    Permalink

    سلام راستش یه سوالی داشتم قبلن پرسیده بودم ولی فک کنم ثبت نشد.
    ممکنه یکی یه حرفی به من بگه من بشدت ناراحت بشم یعنی کلمات تونستن ذهن منو تحت تاثیر قرار بدن و تازگی شنیده بودم که ساختارهایی تا یازده بعد در مغز انسان کشف شده و بعید میدونم اون ساختارا برای ما بالفعل دارن عمل میکنن چون توانایی درک اونارو نداریم( البته قصد مخلوط کردن مباحث علمی با این بحثارو ندارم ولی به هر حال خیلی قبل از این کشف مکذور بود که مثلن افلاطون گفته بود که این دنیا سایه ی دنیایی برتره.) و سوالم اینه ایا نمیشه گفت که اگه بشه حروف خاصی رو با چینشی خاص کنار هم قرار بدیم و مرتب اونارو به مغز بفرستیم این کار باعث فروپاشی کامل همه ی ساختارای ذهنی ما میشود یعنی دسترسی به بخشهای غیر فعال و برتر؟

    پاسخ دادن
    • می 22, 2020 در t 5:21 ق.ظ
      Permalink

      سلام و ممنون از بیان دیدگاهتون. چند بحث باهم مخلوط شد در پرسش شما. بحث افلاطون، ساختار مغز و ادراک. این مباحث از هم متمایز هستن. درباره ارتباط بین معنای کلمات و فروپاشی ذهن، خیلی مبهم بود فرمایشتون. در مورد بخش غیرفعال و برتر مغز، از نظر علمی چنین چیزی وجود نداره. یعنی غیرفعال و برتر. درمورد ساختار یازده بعدی که البته هنوز به تایید محکمی نرسیده، مساله دیگه ای هست و ارتباطی با بخش برتر یا غیرفعال نداره. سپاس مجدد از شما🌹

      پاسخ دادن
  • می 20, 2020 در t 1:35 ب.ظ
    Permalink

    بعد از مدت ها به این نتیجه رسیدم که علم هیچی نمیدونه هیچی.فیلم دراویش کردستانی وگنابادی و مکزیکی ها و انگلیسی ها رو ببین یا حتی خودتون از نزدیک برید ببینید اونوقت میفهمید که خیلی گول خوردیم اونم تعمدی

    پاسخ دادن
  • اکتبر 15, 2020 در t 10:38 ق.ظ
    Permalink

    مغز ساختار بسیار پیچیده ای داره که علم درصد بسیار ناچیزی ازش فهمیده‌.
    ولی این دلیل نمیشه که هر چیزی که هنوز به لحاظ علمی مبهم هست رو به ماورالطبیعه ربطش بدیم.
    به عنوان مثال شرکت کننده عصر جدید که با چشم بسته و با شمشیر، میوه هایی که روی اعضای حیاتی بدن دیگری بود رو نصف میکرد!!!!
    خود اون فرد ادعا داشت که با انجام تمرینات مستمر چشم سومش رو فعال کرده. قطعا اون فرد داره حقیقت رو میگه و تمرینات زیادی داشته. ولی به نظرم این تمرینات منجر به فعال شدن قسمتی از مغزش شده که باعث میشه فضای اطرافش رو با جزئیات و مختصات دقیق اجسام پیرامونش در حافظه کوتاه مدتش ذخیره کنه.

    پاسخ دادن
  • دسامبر 6, 2020 در t 3:40 ب.ظ
    Permalink

    بعد میشه نظرتونو در مورد سایت زیر هم لطف کنید و بگید به نظر از قلم افتاده شده: https://unlimitedpower.ir
    موفق باشید

    پاسخ دادن
  • دسامبر 6, 2020 در t 6:44 ب.ظ
    Permalink

    و همچنین در ادامه ی فرمایشات جنابعالی در مورد بخشهای یازده بعدی تو چند دیدگاه بالاتر چیزی که قرار بود گفته شه اینه که:
    اولن چطوری بخشهای تا یازده بعدی جزء بخشهای برترمغز نیست؟
    ثانین نمیشه گفت “حواس پرتی” همینطور که میتونه بزرگترین رنجها و حتی سوالارو از پهنای هوشیاری یه نفر محو کنه همینطور هم دیدن فعالیت این بخشهارو برای فرد کاملن غیر ممکن میکنه؟
    و ثالثن گفته شده بود تو بعضی منابع که طبق قیاس با دسترسی به تنها بعد چهارم میشه از زندان هم خارج شد بدون کمک کلید و سوالی پیش میاد اینه که با فرض وجود چنین ساختارهایی ، آیا هوشیارشدن به اونا به معنی انجام کارایی بزرگ و غیر معمول نیست؟
    متشکر بابت وقتی که گذاشته شد

    پاسخ دادن
  • فوریه 8, 2021 در t 4:09 ب.ظ
    Permalink

    شما اگه انقد میگی توهم و …حتمن اینم میدونی ک اگر توهمی نبود الان دانش و علمی نبود و اینم بدون خود انیشتن هم گفته تخیل مهمتر از دانش

    پاسخ دادن
    • فوریه 17, 2021 در t 8:07 ق.ظ
      Permalink

      توهم با تخیل متفاوت است

      پاسخ دادن
  • فوریه 23, 2021 در t 12:20 ق.ظ
    Permalink

    سلام آقای آرین رسولی
    پیشنهاد میکنم به سایت آرنوشا سر بزنید تا متوجه شوید ماورا آنچنان هم شبه علم نیست و به خصوص مطلب کافران ماورایی را بخوانید تا متوجه ابهاماتتان شوید
    اینکه علم در تضاد با شبه علم ممکن هست قرار بگیرد به دلیل معیار هایی هست که حیطه تحقیقات را محدود می کنند و هر چیزی که خارج از این محدوده باشد علم طبیعتا نمی پذیرد

    پاسخ دادن
  • آگوست 1, 2021 در t 12:13 ب.ظ
    Permalink

    گل نژادهای مختلف داره و کلا پیچیدس یه نژاد هست سبک میشی ، یه نژاد هست انرژی زیاد میده یه نژاد هست همه چی رو مات میبینی…… کلا دیدت یه خورده ماورایی میشه حالا چشم سومه، توهمه هرچی

    پاسخ دادن
  • اکتبر 24, 2021 در t 4:52 ق.ظ
    Permalink

    خرسندم که به چشم سوم پرداختید ، در یک دیدگاه نمیشه براتون توضیح علمی چشم سوم رو بدم و من نمیدونم این مقاله زاییده ذهن وبلاگ نویس هست یا از جایی کپی شده ولی معتقدم نویسنده بسیار مغرضانه (اگر نگم جاهلانه) با موضوع برخورد کرده ،، خلاصه این است که ۹۸ درصد از جسم انسان و تقریبا همه ی هستی از کربن ۱۲ تشکیل شده و همونطور که میدونید کربن از اتم و اتم از پروتون نوترون و الکترون تشکیل شده و ۹۹/۹۹ درصد از فضای هر اتم خالیست و تنها چیزی که در آن وجود داره میدان های انرژی هست در نتیجه ۹۹/۹۹ درصد از جسم من و شما تشکیل شده از انرژی یا همون روح یا به عبارت برنامه نویس ها کلارک هست و این علومی که شما نام بردید عبارتند از برجسته ترین تلاش بشر جهت بکارگیری و کنترل میدان انرژی فعال در جسم و روح و کل جهان هستی هر چند هنوز تا مرحله تسلط کامل راه طولانیست … لطفاً مطالعاتتون رو بالا ببرید و اطلاعات ناقص ندید ، اما در مورد ماری جوانا با شما هم نظر هستم که نه تنها مفید نیست بلکه به مرور غده صنوبری رو ضعیف میکنه …. ببخشید طولانی شد .

    پاسخ دادن
  • اکتبر 25, 2021 در t 9:43 ق.ظ
    Permalink

    ببین من تجربه شخصی دارم از ماورای طبیعت نمی‌دونم شاید علمی باشه و من توضیحی نتونستم براش پیدا کنم ولی معمولاً روی این چیزها نمیشه حساب باز کرد و هیچ تعهدی وجود نداره که حتماً نتیجه بگیریم اونجوری که ما از علم نتیجه میگیریم از متافیزیک نتیجه نمی‌گیریم . یک چیزی هست خوب این قبول کن که متافیزیک وجود داره و همه چیز ماده نیست این پذیرفته شده است اما این که چیزی باشه که تو بتونی استفاده ای ازش بکنی یا به عنوان ابزاری در اختیار بگیریش مثل همین تبلیغ چشم سوم .فکر نمیکنم همچین چیزی باشه خلاصه نفعی که نیست ممکنه صدمه و ضرر هم توش باشه

    پاسخ دادن
    • فوریه 8, 2022 در t 5:46 ق.ظ
      Permalink

      گل مفید ترین و مضرترین گیاهیست که رشد کرده.فقد باید بدونی در چه زمانی و چه مکانی ازش استفاده کرد. و اینکه در حال مصرف نباید تصمیم گرفت و دست بکار شد.مخمص کلام بستگی به حالت روحیه مصرف کننده دارد.اگر راجب گل بگم باید 6000 کتاب بنویسم .والسلام

      پاسخ دادن
  • فوریه 8, 2022 در t 5:43 ق.ظ
    Permalink

    گل مفید ترین و مضرترین گیاهیست که رشد کرده.فقد باید بدونی در چه زمانی و چه مکانی ازش استفاده کرد. و اینکه در حال مصرف نباید تصمیم گرفت و دست بکار شد.مخمص کلام بستگی به حالت روحیه مصرف کننده دارد.اگر راجب گل بگم باید 6000 کتاب بنویسم .والسلام

    پاسخ دادن
  • جولای 13, 2023 در t 7:22 ق.ظ
    Permalink

    فقط میتونم بگم آغزیوا اوستورم با این توضیحاتت

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.