بدون عصب های ابرو ما انسان ها مانند نئاندرتال ها منقرض میشدیم

  • بدون عصب های ابرو ما انسان ها مانند نئاندرتال ها منقرض میشدیم!

با تشکر از تکامل!

ما انسانها دارای ابرو هستیم.اما در واقع ابروها برای چه هستند؟ می دانیم که ابرو ها برای جلوگیری از سقوط عرق و آب (مثلا باران) به داخل چشم ها هستند.اما این تمام داستان نیست.حرکت ابرو ها باعث ارتباط با انسان ها با یکدیگر شده است.

ما می دانستیم که ذهن مدرن ما باقی مانده راه های ارتباطی اجداد ما و همکاری آنها در گذشته دور تکاملی آست.اما اکنون به نظر
می رسد آناتومی ما اهمیت و نقش بسزایی در این ارتباط داشته است.

تحقیقات جدید در زمینه اکولوژی و تکامل نشان می دهد ؛توانایی نگاه با غضب یا نگاه دوستانه در استخوان های ما منعکس شده و دست کم در مورد شکل جمجمه ما موثر بوده است.

ما میدانیم که گونه های باستانی انسان مانند نئاندرتال ها کمی متفاوت از ما بودند.اما تقاوت بارز و واضح ما در پیشانی ماست. پیشانی نئاندرتال ها با پیشانی صاف و عمودی ما متفاوت بوده است.توضیح این تفاوت برای دانشمندان بسیار دشوار بوده است.

اما آخرین پژوهش ها ممکن است پاسخی برای این تفاوت داشته باشد.طبق این پژوهش ها به نظر می رسد ابروهای بسیار متحرک ما می تواند برای بیان طیف وسیعی از احساسات و عواطف ما بکار رفته و نقش مهمی در بقای ما ایفا کرده باشد. این تحقیقات روی جمجمه فسیلی به نام “Kabwe1” با استفاده از نرم افزار مهندسی سه بعدی انجام شد.

از لحاظ تاریخی این تغییرات قابل توجه در چهره ما، درست همزمان با تغییرات اجتماعی مهم شروع شده است.یعنی همکاری بین گروه های انسان ها.در همین زمان ها بود که گروه های انسانی مدرن در منطقه های بزرگ هدیه دادن-در مناطق دورتر- را آغاز نمودند.

احتمال ایجاد دوستی های دور، به انسانهای نخستین اجازه می داد که نواحی جدید را اشغال کنند.زیرا آنها دوستان مورد اعتمادی دارند که می توانند به عقب برگردند.

آرین رسولی

منابع
https://www.nature.com/articles/s41559-018-0528-0

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/spc3.12176

https://phys.org/news/2018-04-eyebrows-brows-human-evolution.html

http://rstb.royalsocietypublishing.org/content/364/1535/3453.short

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/04/09/eyebrows-crucial-human-evolution-first-learnt-communicate/

1 دیدگاه برای «بدون عصب های ابرو ما انسان ها مانند نئاندرتال ها منقرض میشدیم»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.