انسان های مدرن با اجداد آفریقایی و ژنهای نئاندرتال

انسان های مدرن با اجداد آفریقایی نسبت به آنچه فکر می کردیم ژنهای نئاندرتال بیشتری دارند

یک روش جدید برای تجزیه و تحلیل ژنوم های ما برای ردگیری از ژن های نئاندرتال در جمعیت های مدرن آفریقا را نشان می دهد لو چن ، متخصص ژنتیک ، از دانشگاه پرینستون در ایالات متحده می گوید: “این اولین بار است که می توانیم سیگنال واقعی اجداد نئاندرتال را در آفریقایی ها تشخیص دهیم . و با کمال تعجب سطح بالاتری را نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌کردیم نشان داد.”

این یافته دلالت بر چگونگی تفسیر مطالعات قبلی در مورد گسترش ژنهای وارد شده به درخت خانوادگی ما در حالی که هنوز در قاره آسیا در حال مهاجرت بودیم، دارد.یافته های اولیه در مورد DNA نئاندرتال در جمعیت های مدرن آسیایی ، اروپایی و آمریکایی مشخص کرد که بطور متوسط ​​حدود 2 درصد ژنوم ما از جمعیت نئاندرتال ها تکامل یافته است.

از آن زمان ، بسیاری از مطالعات نشان داد كه این بخش كوچك مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده دارد. این ژن ها نه تنها به طور بالقوه بر تعداد معدودی از خصوصیات فیزیولوژیکی که می‌بینیم تأثیر می‌گذارند ، بلکه به نظر می‌رسد که آنها سیستم ایمنی بدن ما را نیز تقویت کرده‌اند تا عوامل بیماری‌زای بیشتری را اداره کنند.ما همچنین دریافتیم که این درصد در سراسر جهان به میزان قابل توجهی متفاوت است.

داشتن اصل و نسب آسیایی به معنای آن است که شما احتمالاً 20 درصد DNA نئاندرتال بیشتری داشته باشید تا مثلاً از اروپا بیایید.اما تصور می شد کسانی که از پس زمینه آفریقایی هستند ، محصول این ماجرای باستانی را از دست داده‌اند ، به طوری که محققان قبلاً نتوانستند هیچ اثری از توالی های نئاندرتال در جمعیت‌های جدید آفریقا پیدا کنند.محققان بدون اینکه دقیقاً بدانند یک ژنوم کامل نئاندرتال چگونه به نظر می‌رسد یا چه مقدار از آن در بدن خودمان است ، به روش های آماری متکی بودند که توالی های مختلف DNA را در برابر یک نقطه مرجع مقایسه می کنند.

با فرض اینکه میراث ژنتیکی مدرن ما با جمعیت مهاجر انسانی از غرب به شرق جریان داشته است، اجدادی که در آفریقا باقی مانده‌اند ، تا آنجا که ژن های نئاندرتال رفتند ، لوح خالی (از ژن نئاندرتال) را تشکیل دادند.با استفاده از نتایج مطالعات ، این فرضیات بیشتر تأیید شده است.با توجه به پیشرفت در تجزیه و تحلیل DNA نئاندرتال ، چن و همکارانش بر اساس آنچه که به هویت نزول شناخته می شود ، رویکرد متفاوتی اتخاذ کردند.به جای تکیه بر نقاط مرجع فرض شده برای مقایسه ، این تیم مستقیماً به ژنوم توالی نئاندرتال رفت و این اصل را به کار برد که روابط نزدیک خانوادگی احتمالاً توالی ژنتیکی بیشتری دارند.شما و خواهر و برادرهایتان به طور متوسط ​​حدود نیمی از DNA مشترک دارید.

هنگامی که ژن های خود را با پدربزرگ و مادربزرگ مقایسه می‌کنید ، این آمار با رقم قابل پیش بینی کاهش می یابد.محققان با استفاده از این رویکرد بر روی دو هزار و 504 ژنوم مدرن از پروژه 1000 ژنوم ، دریافتند که در حقیقت بخش‌هایی از DNA دفن شده در ژنوم‌های آفریقایی وجود دارد که از نئاندرتال‌های ساکن قاره آسیا، مدت‌ها بعد از اینکه همه ما راه‌های جداگانه خود را طی کردیم‌، حاصل شده است.

به طور دقیق تر ، حدود 0.3 درصد از ژنوم متوسط ​​آفریقایی ها زمانی توسط نئاندرتال به اشتراک گذاشته شده بودند. به جز آن بخش کوچکی از DNA در جمعیت‌های غیر آفریقایی نیز یافت می‌شود که نشان می‌دهد آن ژن ها در طول وقایع جداگانه جمع آوری نشده است.این فقط یک ایده شسته و رفته نیست؛ این سناریویی است که توسط شبیه سازی ها بر اساس ارقام پشتیبان گرفته شده است.در تحقیقات قبلی ادعا می‌شود که آسیایی های شرقی 20 درصد بیشتر از اروپایی ها DNA نئاندرتال دارند ، در نظر گرفتن این ارقام جدید بدان معناست که این رقم در واقع می تواند به اندازه 8 درصد کمتر باشد.

این پژوهش در cell منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.