گزارش جدید WWF ؛ انسان به تنهایی از سال ۱۹۷۰، ۶۰درصد جمعیت حیات وحش جهان را نابود کرده است!

گزارش جدید WWF ؛ انسان به تنهایی از سال ۱۹۷۰، ۶۰درصد جمعیت حیات وحش جهان را نابود کرده است!

شاید برخی از ما گاهی به این نکته اشاره میکنیم که بشر آسیب جدی به محیط زیست یا دیگر جانداران وارد کرده است. اما در گزارشی جدید که توسط WWF منتشر شده این فاجعه هولناک که حتی خطر آن خود بشر را تهدید می کند نمایان تر است.در این پژوهش ۵۹ دانشمند از سراسر جهان شرکت داشته و نشان داده اند مصرف گسترده منابع توسط انسانها شبکه حیات بر روی زمین را به شدت تهدید می کند و حالا بشر رکورد جدیدی از نابودی خود و دیگر جانداران را ثبت می کند.

مایکل برت یکی از مدیران علمی WWF می گوید : “ما در خواب به سوی لبه پرتگاه راه می رویم. اگر جمعیت بشر ۶۰% کاهش یابد ، معادل تخلیه آمریکای شمالی و جنوبی ، آفریقا ، اروپا ، چین و جزایر اقیانوسیه از جمعیت است! این مقیاس عملی است که ما با دیگر موجودات سیاره زمین انجام داده ایم.”

این رخداد به خطر انداختن آینده خود بشر نیز هست. طبیعت فقط یک چیز دلبخواهی نیست، این سیستم پشتیبانی حیات ماست.

ج. راک استورم متخصص حفاظت سیاره ای از “پوتسدام” آلمان می گوید: “فرصت ما به سرعت رو به اتمام است. فقط با حل مشکلات اقلیم و زیست بوم ، آن هم به سرعت ،میتوان شانس حفاظت و ایجاد یک سیاره ماندگار برای آینده بشر داشت.

با این حال بسیاری از پژوهشگران معتقدند ششمین انقراض بزرگ تاریخ زمین آغاز شده است.این نخستین انقراضی است که توسط یک گونه رقم می خورد‌‌، یعنی “هوموساپینس”!شاخص حیات سیاره یا LPI که توسط انجمن جانورشناسی لندن برای WWFتهیه شده است ، اطلاعات بیشتر از ۱۶هزار جمعیت پستاندار ، پرنده ، خزنده و دوزیست شامل بیش از ۴هزار گونه را برای شناخت کاهش جمعیت حیات وحش بررسی کرده است. این بررسی نشان داده بین سال ۱۹۷۰تا ۲۰۱۴ که آخرین داده های دقیق در دسترس هستند ، جمعیت حیات وحش به طور متوسط ۶۰درصد کاهش یافته است.چهار سال قبل این رقم ۵۲درصد بود ، یعنی نابودی حیات وحش بدون کاهش ،رو به افزایش است!

منبع
https://www.cnn.com/cnn/2018/10/29/health/wwf-wildlife-population-report-intl/index.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.