سیاهچاله ها طبق نظریه جدید ، می توانند کرمچاله ها را ایجاد کرده و متفاوت با تصور فعلی ما باشند.

سیاهچاله ها طبق نظریه جدید ، می توانند کرمچاله ها را ایجاد کرده و متفاوت با تصور فعلی ما باشند.

گردموج هایی (موج هایی که در حال چرخش حرکت می کنند) که در فضا-زمان ایجاد و توسط دانشمندان ثبت شده اند، می توانند وجود کرمچاله ها باشند.کرمچاله هایی که ما را از نقطه ای در فضا-زمان به نقطه دیگری از فضا-زمان منتقل کنند.سال ۲۰۱۶ امواج گرانشی که آلبرت اینشتین سالها قبل پیشبینی کرده بود کشف شد.تا امروز این کشف بزرگ، اطلاعات ما را در مورد موج هایی که تصور می کردیم از برخورد سیاهچاله ها بوجود می آیند ، افزایش داده و به چالش کشیده است.

پژوهش های اخیر نشان می دهد ، امکان دارد این امواج حاصل برخورد ” کرمچاله ها ” باشند!

پژوهشگران برای تفکیک دو نوع از این امواج ، روش خاصی ارائه داده اند تا انعکاس هایی که محصول امواج کرمچاله ای باشند را تشخیص دهند.البته تکنولوژی فعلی موجود برای شناسایی دقیق امواج ، خیلی مناسب نیست ، اما با
پیشرفت های قابل پیشبینی، وضع برای شناسایی دقیق، مناسب خواهد شد.

دانشمندان از دانشگاه های مادرید و کاتولیک لوون ، این روش را برای شناسایی امواج حاصل از کرمچاله ها که به دور هم می چرخند ، ارائه دادند.
تاکنون همه ی سیگنال های دریافتی از امواج گرانشی ، به سرعت ناپدید شده و می شوند.دانشمندان معتقدند این پدیده به علت وجود افق رویداد در سیاهچاله های منبع آنها است.اما چنانچه فرض کنیم افق رویدادی وجود نداشته باشد ،این نوسان ها از بین می رود. کرمچاله ها می توانند با چنین مدلی کاملا منطبق باشند. ( کرمچاله ها افق رویداد ندارند ).

اکنون این پژوهشگران معتقدند برای رفع اشکالات موجود، باید فرض کنیم سیاهچاله ها متفاوت با تصور فعلی ما هستند و سیاهچاله ها می توانند اجرام فشرده ای باشند که کرمچاله ها در آنها قرار دارند.در این صورت عدم وجود افق رویداد ، معضلات فعلی را حل خواهد کرد و البته این فرضیه را می توان در رصد خانه لایگو و ثبت امواج گرانشی در آنجا ، مورد بررسی قرار داد.

#arian_x 🔄

منابع:
https://journals.aps.org/prd/abstract/10.1103/PhysRevD.97.024040

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5856163/Black-holes-actually-colliding-WORMHOLES-tunnels-spacetime.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.