اثر دانینگ کروگر و توهم برتری در بحث

🗣اثر دانینگ کروگر و توهم برتری در بحث ها

 

دانینگ کروگر یک توهم برتری در افراد غیر حرفه ایست که توانایی خود را بیشتر از آنچه هست میپندارند.از نظر روانشناسان این جهت گیری و تصور خطا در افراد ،از ناتوانی آنها در شناخت ناتوانی خودشان است.

 

اما این مساله فقط در مورد افراد غیر حرفه ای که خود را حرفه ای میپندارند،رخ نمی دهد. بلکه افراد خیلی حرفه ای و باهوش نیز گاهی توانایی خود را بسیار پایینتر از آنچه هست ،میپندارند. اگر تجربه مباحث علمی یا تخصصی را داشته باشید، بی تردید با چنین افرادی مواجه شده اید. کسانی که یا تخصصی ندارند، یا در حوزه دیگری تخصص دارند، اما بدون شناخت،مطالعه، دانش و اطلاع کافی در حیطه ای دیگر وارد بحث میشوند، و در آن بحث در مقابل شخصی که تخصص دارد یا اطلاع و دانش کافی دارد موضع گرفته و همچنان خود را هم بسیار توانا تصور میکنند. از طرفی کسانی هستند که تصور میکنند پیچیدگی ها و استدلال و مباحث به شدت دشواری که خودشان به راحتی درک و فهم کرده اند، شخص مقابل هم باید به همان سادگی متوجه شود.البته خود ما نیز ممکن است به دفعات دچار این خطاها شده باشیم. وقتی در مورد یک مساله چیزی میگوییم که توقع داریم طرف مقابل مثل یک مساله واضح و بدیهی آن را درک کند،اما او فاقد توانایی لازم است و آن مساله ساده را متوجه نمیشود. یا برعکس .در این مواقع احتمال اینکه دچار این خطای مرموز شده باشیم بسیار زیاد است.

 

نکته آخر اینکه اگر این مطلب را خواندیم و تصور کردیم این خطا فقط در مورد دیگری صدق میکند و ما از چنین خطاهایی در امان هستیم، درست در همین لحظه دچار دانینگ کروگر شده ایم.

 

#arian_x ✍

 

🧠 @arian_xboy 🧠

📰منابع

(برای مطالعه در مورد دانینگ کروگر):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10626367

 

http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.64.2655

1 دیدگاه برای «اثر دانینگ کروگر و توهم برتری در بحث»

  • اکتبر 23, 2022 در t 3:21 ق.ظ
    Permalink

    کنید!

    ما وب سایت شما را هک کردیمhttp://52hertzz.com و دیتابیس شما را استخراج کرد.

    چگونه این اتفاق افتاد؟

    تیم ما یک آسیب پذیری در سایت شما پیدا کرده است که ما توانستیم از آن سوء استفاده کنیم. پس از یافتن این آسیب‌پذیری، توانستیم اعتبار پایگاه داده شما را دریافت کرده و کل پایگاه داده شما را استخراج کنیم و اطلاعات را به یک سرور خارج از کشور منتقل کنیم.

    این یعنی چی؟

    ما به طور سیستماتیک مجموعه ای از مراحل را طی می کنیم تا به شهرت شما صدمه بزند. ابتدا پایگاه داده شما به بیرون درز می کند یا به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می شود که آنها با هر نیت خود از آن استفاده خواهند کرد. در مرحله بعد اگر ایمیل هایی پیدا شد به آنها ایمیل می شود که اطلاعات آنها فروخته شده یا لو رفته است و سایت شما http://52hertzz.com در نتیجه به اعتبار شما آسیب رسانده و مشتریان/همکاران خشمگین با هر کاری که مشتریان/همکاران خشمگین انجام می دهند داشته باشید. در نهایت هر پیوندی که در موتورهای جستجو نمایه کرده اید، بر اساس تکنیک های کلاه سیاه که در گذشته برای فهرست کردن اهداف خود استفاده می کردیم، فهرست بندی می شوند.

    چگونه جلوی این را بگیرم؟

    ما حاضریم با پرداخت هزینه ای ناچیز از تخریب اعتبار سایت شما خودداری کنیم. کارمزد فعلی 2900 دلار به دلار (.15 BTC) است.

    لطفا bitcoin را به آدرس bitcoin زیر ارسال کنید (حتما کپی و پیست کنید):

    3MUVo5TPhUg7b28WEzvE6niLSWC8v4vYXF

    پس از پرداخت، ما به طور خودکار مطلع می شویم که پرداخت شما بوده است. لطفاً توجه داشته باشید که باید ظرف مدت 5 روز پس از دریافت این ایمیل پرداخت را انجام دهید یا اینکه پایگاه داده لو رفته، ایمیل‌های ارسال شده و فهرست‌زدایی از سایت شما شروع می‌شود!

    چگونه bitcoins دریافت کنم؟

    شما به راحتی می توانید bitcoins را از طریق چندین وب سایت یا حتی آفلاین از یک bitcoin-ATM خریداری کنید.

    اگر پرداخت نکنم چی؟

    اگر تصمیم به پرداخت نکردید، ما حمله را در تاریخ مشخص شده شروع می کنیم و آن را تا زمانی که شما انجام دهید ادامه می دهیم، هیچ اقدام متقابلی برای این کار وجود ندارد، فقط در نهایت پول بیشتری را برای یافتن راه حل هدر خواهید داد. ما شهرت شما را در میان گوگل و مشتریانتان کاملاً از بین خواهیم برد.

    این یک فریب نیست، به این ایمیل پاسخ ندهید، سعی نکنید استدلال یا مذاکره کنید، ما هیچ پاسخی را نخواهیم خواند. وقتی پول پرداخت کردید، کاری را که انجام می‌دادیم متوقف می‌کنیم و دیگر از ما خبری نخواهید داشت!

    لطفاً توجه داشته باشید که bitcoin ناشناس است و هیچ کس متوجه نمی شود که شما رعایت کرده اید.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.