منبع انرژی زمین ؛ آیا سیاهچاله ها می توانند جایگزین منبع انرژی برای زمین باشند؟

منبع انرژی زمین ؛ آیا سیاهچاله ها می توانند جایگزین منبع انرژی برای زمین باشند؟

بهترین منبع انرژی جایگزین برای زمین چیست؟ اگر فکر می کنید بهترین منبع انرژی جایگزین برای زمین انرژی سیاهچاله هاست با استیون هاوکینگ هم عقیده اید.

استیون هاوکینگ معتقد بود سیاهچاله های بسیار کوچک آنقدر انرژی دارند که می توانند جایگزین تمام انرژی های زمین شوند.او معتقد است وجود آن ها را اثبات کنید، آن ها را پیدا کنید و راهی برای مهار کردن انرژی آن ها بیابید.

سابین هاسنفیلدر می گوید:” هیچ اشکالی در این نظریه وجود ندارد.اما دست یابی به آن از نظر عملی بسیار دور، پیچیده و شاید غیرممکن باشد.حداقل ده هزار سال دیگر!”

تابش هاوکینگ یا نشت کردن سیاه چاله ها:

اساسا دانشمندان معتقدند سیاهچاله ها بسیار متراکمند به طوری که هیچ چیز حتی پرتو نور نمی تواند از میان نیروی گرانشی ذرات به هم پیوسته ان عبور کند.سپس در سال 1974 هاوکینگ این ایده را مطرح کرد که سیاهچاله های ذرات کوانتومی را نشت میکنند که این پروسه با نام “تابش هاوکینگ” شناخته شد.

سایبن هاسنفلدر می گوید:” بزرگترین سیاهچاله ها که بیلیون ها برابر بزرگ تر از خورشید هستند در قلب کهکشان زندگی می کنند در حالی که سیاهچاله هایی که اندازه ان ده برابر اندازه خورشید هست اطراف جهان پراکنده اند. ”

این سیاهچاله های بزرگ بسیار سردند بنابراین بازتاب هاوکینگ را ساطع می کنند.اما محققان بیان می کنند که سیاهچاله هایی که نسبت به این سیاهچاله های بزرگ ، اندازه کوچکتری دارند گرم ترند و بنابراین بازتاب هاوکینگ بیشتری ساطع می کنند.

استیون هاوکینگ در مقاله اش نوشته بود:”یک سیاهچاله با اندازه یک کوه میتواند پرتوهای ایکس و گاما با نرخ ده میلیون مگاوات تولید کند که برق تمام زمین را تامین کند.اما حتی مهار کردن این سیاهچاله بسیار کوچک نیز اصلا ساده نخواهد بود. آن را نمی توانید در یک نیروگاه قرار دهید زیرا تمام انرژی آن از طریق زمین تخلیه می شود.”

آیا این سیاهچاله های بسیار کوچک واقعا وجود دارند؟

هاسنفلدر می گوید:” اما مشکل دیگری وجود دارد.هیچکس تا کنون شواهدی از این سیاهچاله های بسیار کوچک پیدا نکرده و دلایل خوبی وجود دارد که میتوان به وجود انها شک کرد.منبع انرژی زمین ؛ آیا سیاهچاله ها می توانند جایگزین منبع انرژی برای زمین باشند؟
بهترین منبع انرژی جایگزین برای زمین چیست؟ اگر فکر می کنید بهترین منبع انرژی جایگزین برای زمین انرژی سیاهچاله هاست با استیون هاوکینگ هم عقیده اید.

در تئوری ، این سیاهچاله های تشکیل شده درجهان اطراف ، اوایل در یک پلاسمای داغ قرار داشتند (قبل از انفجار بیگ بنگ).بعد از انفجار بیگ بنگ به دلیل وجود نوسانات در چگالی این نظریه بوجود امد که گاهی بعضی نقاط انقدر متراکم میشدند که در خود فرومیریختند واین سیاهچاله های کوچک را بوجود اوردند.”

مساله اصلی: چگونه یک سیاهچاله را حمل کنیم؟

هاسنفلدر میگوید:”با فرض اینکه این سیاهچاله ها واقعی باشند و انسان بتواند انها را شناسایی کند مساله این است که چطور به نیروگاه عظیم و غول پیکری دست پیدا کنیم. این است که ممکن است ده هزار سال یا شاید صد هزار سال طول بکشد.”

قدم بعدی برای مهار کردن انرژی یک سیاهچاله اینجاست.شما نمیتوانید روی ان فرود بیایید و بکسل به ان وصل کنید و ان را بکشید! چون ان سطحی ندارد. از نظر تئوری انسان می تواند بوسیله جاذبه اشیای بسیار بزرگتر آن را نهایتا به سطح زمین بکشاند.

وقتی سیاهچاله به سطح زمین آورده شد علاوه بر اینکه باید انرژی آن مهار شود، باید افراد را از پرتوهای مضر آن حفاظت کنند.(که این مساله حفاظت در برابر پرتوهای مضر شاید آُسان ترین قسمت قضیه در برابر مراحل دیگر این پروسه می باشد)

راهکار دیگر استیون هاوکینگ:

استیون هاوکینگ میگفت: ” البته که چنین جسارت بزرگی شاید واقع گرایانه نباشد.اما راه های دیگری برای مهار انرژی سیاهچاله ها وجود دارد.ما ممکن است این سیاهچاله های بسیار کوچک را با دیمانسیون های اضافی زمان-فضا بتوانیم تولید کنیم.”

اما هاسنفلدر نظر دیگری دارد.هاسنفلدر می گوید:” این دیمانسیون های اضافی ممکن است اصلا وجود نداشته باشند.آشکار ساز LHC هیچ اثری از این دیمانسیون های مشاهده نکرده است.(هدف LHC شناسایی ذرات بوزون هیگز و همچنین جستجوی ذرات ابرمتقارن و تلاش برای یافتن ابعاد اضافی در فضا است.)و اگر این دیمانسیون ها وجود داشته باشند به این معنی نیست سیاهچاله های ازمایشگاهی می توانند تمام انرژی مورد نیاز ما را تامین کنند.”

refrence :http://www.livescience.com/53627-hawking-proposes-mini-black-hole-power-source.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *