حلقه گمشده داروین

حلقه گمشده داروین

حلقه گمشده داروین یک اصطلاح است که برای فسیل هایی بکار می رود که حلقه اتصال بین انسان ها و میمون ها با اجدادشان است. گاهی این اصطلاح برای فسیل های گونه های میانی بکار می رود اما معمولاً به این منظور بکار می رود که فسیل هایی که نشان دهنده گونه های میانی بین انسان و اجداد آن باشد وجود ندارد.

گاهی نیز در پاسخ به منتقدان گفته می شود حلقه گمشده داروین کشف شده است . اما به عقیده بسیاری از دانشمندان این اصطلاح امروز دیگر یک واژه ی غیر علمی بشمار می رود.

جان هاکس انسان شناس از دانشگاه ویسکانسین در این مورد می گوید: حلقه گمشده ، یک اصطلاحِ دوران گذار در زیست شناسی است که باید بگویم اکثر ما فکر میکنیم باید فراموش شود و هرگز استفاده نکنیم.

تاریخ تکامل شامل حلقه های گمشده بیشماری است ، بعنوان گونه هایی که مدام با محیط خود سازگار بوده و نسل تکامل یافته تری (نسل های بعدی) جایگزین آنها شده یا منقرض شده اند.

مفهوم حلقه گمشده از اوایل قرن بیستم مطرح شد ، در زمانی که تصور میشد اجداد انسان ، در دوره های دور تر نوعی زنجیره ی تک زایی را تشکیل می دادند. یان تاترسال دیرین انسان شناس موزه تاریخ طبیعی نیویورک میگوید اکنون ما می دانیم موضوع بسیار پیچیده تر از این است.

اصطلاح حلقه گمشده اولین بار در سال ۱۸۵۱ توسط چارلز لایل مطرح شد. (دوست داروین که کتاب او تاثیر بسزایی بر روی او داشت و در مورد زمین شناسی این مفهوم را مطرح نمود) برخلاف باور عمومی این اصطلاح هیچگاه توسط داروین بکار نرفت.

ما می دانیم که تمام گونه ها بطور پیوسته و شاخه ای تکامل پیدا می کنند، نه بطور خطی .همانگونه که گفته شد این اصطلاح بیشتر در مورد اجداد انسان و از سوی مخالفان تکامل (فرگشت) بدون شناخت مسائل علمی پیرامون این نظریه بکار می رود و سالهاست در جوامع علمی به اندازه ی نقد تکامل بی اعتبار است.

#arian_x 🔄

منابع:
https://amp.livescience.com/32530-what-is-the-missing-link.html

22 دیدگاه برای «حلقه گمشده داروین»

  • سپتامبر 8, 2019 در t 7:02 ق.ظ
    Permalink

    اولین انسان مشخصه کی بوده حالا ممکنه چند تا گونه میمون هم بوده اینا ربطی به هم ندارن به نظر من احمقانست دنبال چیزی بگردیم که جوابش مشخصه

    پاسخ دادن
  • ژوئن 25, 2020 در t 2:59 ب.ظ
    Permalink

    در سیر تکامل انسان پس از شاپانزه قرار می گیرد که اکنون می دانیم 98.6 درصد دی ان ا شاپانزه با انسان یکی است به گمان من آنچه که باعث طرح حلقه ی گمشده شده است این جهش از شاپانزه به انسان است قوه ی ناطقه و بزرگ شدن مغز انسان باید دلیل داشته باشد که شاید آن دلیل ارتباطی به سیر تکامل ندارد که دنبال گونه ی خاصی بگردیم که این جهش را توضیح دهد شایذ دلیل این امر عشق بود…

    پاسخ دادن
    • سپتامبر 29, 2020 در t 11:21 ب.ظ
      Permalink

      دلیل اینکه چرا مغز انسان قوی تر از بقیه حیووناس همون دلیلیه که چرا میمون ها از بقیه حیوون های خشکی با هوش تر هستند و تواناییشون در شمارش حافظه و استفاده از ابزار اونا رو از بقیه حیوونا متمایز کرده حالا ما هم ادامه ی همین خط هستیم

      پاسخ دادن
    • مارس 27, 2023 در t 6:56 ق.ظ
      Permalink

      دی ان ای ما به موز هم ۶۰ درصد شباهت داره ،فکر کنم جد ما اول موز بوده🤣🤣

      پاسخ دادن
  • نوامبر 23, 2020 در t 10:52 ق.ظ
    Permalink

    یعنی چی یعنی روایتی مثل حضرت آدم و حوا الکی و کشکه

    پاسخ دادن
    • ژانویه 8, 2021 در t 6:50 ب.ظ
      Permalink

      اولین انسان عاقل بالا و فهیم آدم بوده

      پاسخ دادن
    • جولای 9, 2021 در t 1:13 ق.ظ
      Permalink

      نه کشک نیست و هیچ تضادی بین وجود حضرت آدم و نسل های تکامل یافته قبلش نیست …همانطور وه حضرت عیسی پدر نداشت و به دنیا آمد …حضرت آدم پیامبری بود که نه پدر داشت و نه مادر و آفریده شد در جامعه ای که از انسان های تکامل یافته وجود داشتند و احتمال زیاد فرزندان آدم وصلت کرده با اون آدم های خردمند و الان ما هستیم اینحا ….خیلی میچیده نیست مشابه داستان حضرت عیسی و تناقضی بین دین و علم هم نیست …بلکه تکامل تایید کننده خلقت ادامه دار پروردگار و عشقی است که در سنت و در قالب قانون های حهان هستی به طبیعت اجازه رشد و تکامل میدهد که معنی عمیق تری ببخشد به اختیار و انتخاب و ساختن و شدن …فسفه ای عمیق در کار هست

      پاسخ دادن
      • دسامبر 2, 2021 در t 8:33 ب.ظ
        Permalink

        به نظر من حلقه گمشده تکامل داروین گوریل است

        پاسخ دادن
      • مارس 28, 2022 در t 8:46 ب.ظ
        Permalink

        این نظریه اتو به جوامع علمی ارائه بده خخخخخ

        پاسخ دادن
      • مارس 23, 2023 در t 11:40 ب.ظ
        Permalink

        انسان خردمند از روی برداشت ذهنی خودش حرف نمیزنه
        علم زیباترین دستاورد انسانه
        زنده باد خرد
        زنده باد نگاه پرسشگر
        دانشمندا 20 گونه انسان شناسایی کردند
        که از 315 هزار سال پیش در این کره زندگی می کردند
        فضلا میگن نه آدم از 6700 شش هزارو هفتصد سال پیش اومده روی زمین و همون موقع هم خدا جهان رو خلق کرده
        در حال که دانشمندا عمر کره زمین رو 14 میلیارد سال پیشه تخمین میزنن

        پاسخ دادن
    • آگوست 29, 2021 در t 2:44 ب.ظ
      Permalink

      هم الکی هم نه!
      ژن انسان با ژن حیوانات که شبیه انسان ها بوده ترکیب شده و انسان نما ها رو به وجود آورد
      آدم مادر داشت اسم مادرش حوا بود اسم همسرش هم حوا بود دو تا شخصیت متفاوت که یکی مادر یکی همسرش

      پاسخ دادن
  • سپتامبر 28, 2021 در t 7:52 ق.ظ
    Permalink

    تا تفاوت اصلی بین آدم و حیوان رو مشخص نکنیم این بحث هیچ نتیجه ای نداره. تفاوت اصلی بین انسان و حیوان قدرت اختیار هستش که گونه حیوان فاقد اون هستش. و بهمین دلیل هست که در دنیای حیوانات دادگاهی و بازخواستی وجود نداره. حالا که این تفاوت مشخصه پس نمیتونیم بگیم که انسان تکامل یافته گونه ای هستش که هیچ درصدی این ویژگی که تفاوت بوجود آورده بین انسان و حیوان ، هیچ درصدی ازون ویژگی در گونه میمون یا شامپانزه و یا هیچ حیوان دیگری وجود نداره. برای همین فرضیه داروین در مورد انسان صدق نمیکنه. چون گونه های قبلی که بعنوان اجداد انسان معرفی میشن مثلا یک میلیونیم هم از قدرت اختیار برخوردار نیستند. که بگیم به مرور زمان این قدرت در اونها تکامل پیدا کرده و شده انسان

    پاسخ دادن
    • نوامبر 18, 2021 در t 9:43 ب.ظ
      Permalink

      قدرت اختیار ناشی از تفکر است
      یعنی تا توانای تفکر نداشته باشی اختیار معنی نمیده
      حالا یه معادله ساده است جهش در سلولهای مغزی منجر به تفکر میشه وتفکر اختیار را ایجاد

      پاسخ دادن
  • دسامبر 2, 2021 در t 5:13 ب.ظ
    Permalink

    به نظر من حلقه گمشده تکامل باید گوریل ها باشند
    چون عکس سوم شبیه گوریل است
    باید بیشتر تحقیق معلوم نیست

    پاسخ دادن
    • اکتبر 3, 2022 در t 1:20 ب.ظ
      Permalink

      حلقه ای گمشده ای داروین همان امر و اراده ای خداست ک ما همان روح میمانیم داروین در, اواخر عمرش ب روح باور پیدا چون جز این نبود حلقهٔ ک ازش مفقود شد….

      پاسخ دادن
  • سپتامبر 11, 2022 در t 12:18 ب.ظ
    Permalink

    اونایی که اجدادشون میمون و شامپانزه هست اعلام حضور کنن🤪🤪😆😆

    پاسخ دادن
  • آوریل 7, 2023 در t 5:19 ب.ظ
    Permalink

    چیزی که همه دوستان از آن غافل شده اند واژه *”تکامل”* است، این واژه ایدئولوژیک و جهت خاص دارد، تکامل مقابل *”تخریب”* است، واژه *”تغییر”* تنها واژه ای است که علم اجازه استفاده از آن را می دهد، بعد این سوآل اساسی پیش میآید، چرا تکامل؟
    *”انتخاب طبیعی”* هم در اصل دارای تناقض عمیق است، انتخاب فقط با اختیار و اراده و گزینش معنا دارد، انتخاب و گزینش گر کیست؟
    اجبار طبیعی عبارت درست است، یعنی هر چه هست و شده، دارای علتی بوده و هر چه نیست و نشده، فاقد علت بوده، در این حالت واژه تکامل که بار مثبت دارد، به حکمتی حاکم بر طبیعت وابسته می شود.

    پاسخ دادن
  • می 29, 2023 در t 7:50 ب.ظ
    Permalink

    سلام و احترام. موضوع تکامل و وجود موجوداتی شبیه به انسان به لحاظ راست قامتی يا شکل جمجمه با توجه به فسیل های یافت شده به جای خود محفوظ است. از سوي ديگر خلقت حضرت آدم به عنوان نخستین انسان و تداوم نسل او، تعارضی با نظريه تکامل در گونه های پیش از انسان (اولاد حضرت آدم) ندارد.البته حلقه مفقوده، همچنان مفقود است و وجود خارجی پیدا نکرده.به عبارت ديگر، هيچ فسیلی یافت نشده که بتواند با آن‌ اثبات کرد که انسان، تکامل یافته موجودات راست قامت قبلی است.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *