دنیا کافی نیست ( WINE ) ; فضاپیمایی با سوخت بخار

دنیا کافی نیست ( WINE ) ; فضاپیمایی با سوخت بخار

پروتوتایپی به نام ” دنیا کافی نیست ” (به اختصار WINE ) که توانایی استخراج آب از سیارک ها را دارد ، در آینده می تواند ابزار بسیار مهمی برای پیشرفت در شناخت کیهان باشد.

این فضاپیما توسط فیل متزگر (Phil Metzger) از دانشگاه مرکزی فلوریدا ، زیر نظر کمپانی هانی بی روبتیکس Honeybee Robotics ساخته شده است.

متزگر در مصاحبه اخیر خود گفت:ما می توانیم به طور بالقوه از این تکنولوژی برای بررسی قمر اروپای مشتری، سیاره پلوتو و نظایر آن استفاده کنیم.

این پروژه توسط ناسا تامین مالی شد.پژوهشگران یک نمونه از این فضاپیما را در اندازه ماکروویو ساخته اند.

به گفته متزگر این فضاپیما در تست های انجام شده با موفقیت خاک را استخراج کرده، سوخت را تأمین و سپس با بخار حاصل از آن پرتاب شده است.

یکی از سودمندترین نتایج حاصل از WINE هزینه ی پایینِ کاوش توسط آن است.انرژی اولیه WINE از طریق پنل های خورشیدی تأمین می شود و پس از سفر به سیارک ها با استفاده از بخار ، نیروی آن فراهم می شود.

همچنین اجازه پیدا می کنیم تا در زمانی بسیار کوتاه تر به اکتشاف بپردازیم، زیرا مجبور نیستیم سالها منتظر سفر های بعدی با فضاپیمای جدید باشیم .

#arian_x ✍
منابع و مطالعه بیشتر:
https://futurism.com/the-byteـ/steam-powered-spacecraft

https://www.sciencedaily.com/releases/1998/10/981021080439.htm?utm_medium=cpc&utm_campaign=ScienceDaily_TMD_1&utm_source=TMD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *