بررسی هومیوپاتی و روشی فریبکارانه با یک بررسی فیزیکی یا ریاضی ساده

بررسی هومیوپاتی و روشی فریبکارانه با یک بررسی فیزیکی یا ریاضی ساده

در حدود سال های ۱۸۰۰ ساموئل هانه مان پزشکی آلمانی ، هومیوپاتی را بنیان نهاد. او روشی معرفی کرد به عنوان ” درمانگری همانند ” .

در این روش که امروزه مورد استفاده ی درمانگران شبه علمی هومیوپاتی قرار می گیرد، هر مشکلی را می توان با همان علتی که منجر به آن مشکل شده ، با کمی تغییرات درمان کرد.

به این روش مشهور توانمندسازی نیز می گویند. در این روش ماده ای که مشکلساز شده بود را چندین و چند بار با آب رقیق می کنند و هر بار آن را کاملا مخلوط می کنند. این رقیق کردن گاهی تا صد یا دویست بار تکرار می شود تا در نهایت به یک داروی هومیوپاتی تبدیل می شود!

این روش را می توان به سادگی مردود دانست. کریسپین جگو ، یک مشاور نرم افزاری حرفه ای خواست نشان دهد هومیوپاتی راه حل معتبری برای درمان نیست.او تصمیم گرفت با رقیق سازی مداوم ادرار خود و نوشیدن آن ، بطلان این ادعا را اثبات کند!

او ۳۰ دفعه ادرار خود را رقیق کرد (بسیار کمتر از درمانگران هومیوپاتی) و نام این ماده را “Piss” گذاشت و ادعا کرد درمانی برای عصبانیت و خشونت ساخته است.در آخر کار خود را با یک ویدیو از یوتوب منتشر کرد.

همانطور که شاون کرول به این موضوع اشاره کرده است،جگو با خیال راحت ادراری که سی بار با غلظت ۱:۹۹ رقیق شده بود را نوشید.اما در حقیقت وقتی در مراحل آخر رقیق کردن بود، دیگر هیچ اثری از ادرار در آب وجود نداشت.دلیل این امر بسیار ساده است؛ هرچیزی در جهان (ادرار یا هر چیز دیگر) از اتم ها ساخته شده است که در کنار هم مولکول ها را تشکیل می دهند.دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن فقط اتم هایی هستند که درکنار هم آب را تشکیل می دهند.

به همین دلیل نمی توان چیزی را جهان تا بی نهایت مرتبه رقیق کنیم و همچنان ماهیت آن حفظ شود و از بین نرود.یک قاشق ادرار شاید نزدیک به 10²⁴ مولکول داشته باشد. اگر یک قسمت از آن را با 99 قسمت از آب رقیق کنیم،10²² مولکول ادرار می ماند.اگر دوبار آن را رقیق کنیم،°10² . اگر دوازده بار این کار را تکرار کنیم تنها یک ماده ی اصلی باقی می ماند. پس از آن تنها داریم آب را با آب مخلوط میکنیم!به این ترتیب تقریبا با چهل بار رقیق سازی می توانیم هر مولکول موجود در جهان را دور بریزیم.

هواداران هومیوپاتی تصور می کنند مولکول های آب از ماده ای که در آن وجود داشته “خاطره ای” نگه می دارند! برای پذیرش این ادعا یعنی تمام آنچیزی که از فیزیک و شیمی می دانیم را باید دور بریزیم!

#arian_x ✍

ویدیو کریسپین جگو
https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjsjP6OnaffAhXHzKQKHbSBDhkQjhx6BAgBEAI&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DM1B2aFElfjE&psig=AOvVaw3b5_aDDgcya3iff9RH256v&ust=1545148562385995
Sean carrol,the particle at the end of universe
وبلاگ کریسپین جگو
http://crispian-jago.blogspot.com/2009/09/if-homeopathy-works-ill-drink-my-own.html?m=1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *