احتمالا در مریخ باستان شرایط حیات وجود داشته است

احتمالا در مریخ باستان شرایط حیات وجود داشته است

این یکی از بزرگترین پرسش ها در مورد منظومه شمسی است؛ که آیا زندگی در مریخ وجود داشته است؟اگر بله، آیا تاکنون شواهدی از آن پیدا کرده ایم؟ما هنوز جواب های لازم را کشف نکرده ایم، اما تحقیقات جدید نشان داده است که یک مکان جدید امیدوار کننده برای جستجوی سرنخ ها وجود دارد .

به جای بررسی تپه ها و کوه های مملو از گرد و خاک مریخ، شاید ما باید زیر سطح مریخ را بررسی کنیم. به گفته محققان دانشگاه براون احتمالا تجزیه مولکول های آب در سنگ های مریخ انرژی شیمیایی لازم را برای حفظ جمعیت میکروب های شیمیایی برای صدها میلیون سال را داشته است.

جسی تارناس در این مورد گفت: ما بر اساس محاسبات فیزیک و شیمی پایه نشان دادیم که زیر سطح مریخ (باستان) به احتمال زیاد هیدروژن کافی برای تولید بیوسفر را داشته است.
شرایط در این مناطق ، شبیه مکان هایی در کره زمین است که زندگی زیرزمینی وجود دارد.

تاکنون بحث درباره ی وجود و مقدار آب در سطح یا زیر سطح مریخ وجود دارد ،اما شواهد نشان می دهد در آب خای زیرزمینی مریخ بسیار زیاد است.

اگر آب روی سیاره سرخ وجود داشته باشد، شبیه سازی های کامپیوتری نشان می دهد که شرایط مهمان نوازی را برای یک شکل حیات ،مشابه آنچه که در اینجا روی زمین یافت می شود ، ساخته باشد.
این شکل از حیات به عنوان اکوسیستم های میکروبی لیتوآئوتروفیک زیرزمینی یا SLiMEs نامیده می شوند و شامل جوامع میکروارگانیسم هایی هستند که در عمق زیر زمین، در تاریکی زندگی می کنند.
آنها دور از گرما و نور خورشید هستند که باعث ایجاد فتوسنتز می شود، فرآیندی که اکثر حیات زمین را در بر می گیرد، در نتیجه SLiME ها به مکانیزم دیگری برای انرژی متکی هستند.

آنها از انرژی ذخیره شده در پیوندهای شیمیایی ترکیبات معدنی مانند سولفید هیدروژن یا گاز هیدروژن برای تولید کربوهیدرات از دی اکسید کربن استفاده می کنند.

در مریخ، شرایط مهمان نوازی کمتر است. اما این تیم تحقیقاتی تصریح کرد که عناصر رادیواکتیو در پوسته مریخ میتواند رادیولیز را هدایت کند. این می تواند به اندازه کافی هیدروژن تولید کند تا بتواند یک تپه از SLiMEs های گرسنه مریخ را نگه دارد.

جک مارشارد می گوید : “ما می دانیم که رادیولوز کمک می کند تا انرژی برای میکروب های زیرزمینی بر روی زمین فراهم شود.
#arian_xboy
منبع
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0012821X18305326

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *