کشف تاثیر سیاهچاله ها از جهان قبل

کشف تاثیر سیاهچاله ها از جهان قبل!

برخی فیزیکدانان می گویند ما در نخستین جهان نیستیم.جهان یا جهان های دیگری هم دو دوران بسیار دور ، پیش از ما وجود داشته اند.این جهان یا جهان ها مثل جهان کنونی پر از سیاهچاله بوده اند و ما اکنون توانایی ردیابی این سیاهچاله های مرده را با بهره گیری از تابش پس زمینه تشعشعات کیهانی داریم.تابشی که از زمان بیگ بنگ با جهان ما همراه است.

این نگاه که کمی عجیب به نظر می رسد توسط گروهی از نظریه پردازان و از جمله راجر پنروز استاد مشهور فیزیک دانشگاه آکسفورد مطرح شده است.پنروز و همکاران او یک نسخه تصحیح شده از بیگ بنگ را ارائه داده اند.در تاریخچه فضا زمان نسخه آنها (این نسخه را کیهانشناسی چرخه ای منسجم یا CCC می نامند)جهان ها مثل حباب منبسط می شوند و در نهایت نابود می شوند و سیاهچاله های هر یک از آنها ردهایی از خودشان در دیگر جهان ها باقی می گذارند.

این نسخه در مقاله ای در تاریخ ۶آگوست ۲۰۱۸ منتشر شد¹.پنروز و ریاضیدان کالج دریانوردی نیویورک دنیل ان همراه با فیزیکدان نظری کریستوف میسنر معتقدند این نشانی ها در اطلاعات بدست آمده از نقشه تابش پس زمینه کیهانی مشاهده شده و می شوند.

دنیل می گوید:در صورتی که روند فعلی کیهان همچنان ادامه یابد و سیاهچاله ها به بلعیدن ادامه دهند،در زمانی مشخص ، فقط سیاهچاله ها باقی می مانند.

به عبارت ساده و مختصر از نظر پنروز و دو همکار خود سیاهچاله هایی که اکنون در جهان ما وجود دارند، نشان هایی از خود در جهان های بعد به یادگار خواهند گذاشت.

پ.ن:با این فرضیه ،اکنون پنروز را باید بعنوان یک نظریه پرداز چالش برانگیز در کیهانشناسی دانست.
همچنین این فرضیه همچنان نیازمند راه های تایید بسیار زیادی است تا بتوان بعنوان آن را یک نظریه جامع و معتبر دانست.

#arian_x 🔄

2 دیدگاه برای «کشف تاثیر سیاهچاله ها از جهان قبل»

  • فوریه 20, 2023 در t 11:51 ب.ظ
    Permalink

    اگر یک سیاه چچالهاز مقدار قابل اعتنائی(0,0,0)تشکیل شده باشد،فقدان انرژی در کسری قبیل تر از زمان را می توان به صورت(-0,-0,-0 )نشان داد یعنی از جائی کمی انرژی دریافت شده تا سیاه چاله تشکیل شده.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *