فرگشت عضلات صورت/ عضلاتی در صورت میمون ها که تاکنون تصور میشد تنها در انحصار انسانهاست.

فرگشت عضلات / عضلاتی در صورت میمون ها که تاکنون تصور میشد تنها در انحصار انسانهاست

ما انسانها چندان هم خاص نیستیم!

تصور غالب بر این است که در صورت و چهره ما عضلاتی تکامل ( فرگشت ) یافته است که در دیگر جانداران وجود ندارد.اما اکنون این عضلات در سایر میمون ها یافت شده است و این درک ما در مورد فرگشت را بهتر تایید می کند.

” روی دیه گو ” آناتومیست دانشگاه هاروارد معتقد است بخش زیادی از روایت انسانی در اطراف مکان ویژه ما ،یعنی در طبیعت متمرکز است که می تواند به توضیحات مناسب اما غیر قابل اثبات برای فرگشت منجر شود.اکنون عضلات خاصی نیز شامل همین توضیحات می شود. تجزیه و تحلیل های دقیق ما نشان می دهند که در واقع برخی از عضلات به مدت طولانی بعنوان عضله انحصاری انسان برای سازگاری با عملکردهایی نظیر استفاده از ابزار و ارتباط صوتی و صورت تصور میشد. تمام این عضلات بعدها به شکلی مشابه در بونوبوها و میمون های دیگر ،مانند شامپانزه ها و گوریل ها یافت شد.
دیه گو در ادامه می گوید: این مطالعه مخالف عقیده فرگشت متمایز انسان ها در نرده بان فرگشت است.بدون اطلاع دقیق از آناتومی نزدیکترین خویشاوندان ما ، ادعاهای مرتبط با چیزهایی مثل عضلات دو طرفه خاص اشتباه است.

بنابراین دیه گو بطور خاص بر روی دیگر گونه های اولیه برای بررسی هفت عضله تحقیق کرد.این تحقیقات چالش بزرگی در کشف نمونه های منحصر به فرد برای تحلیل و همچنین مطالعات تاریخی است.بخشی از روش تحقیق دیه گو جمع آوری همه مقالات موجود در مورد آناتومی کَپی ها و بررسی دقیق آنهاست.او همراه با همکارانش در دانشگاه آنتورپ ، مطالعات تشریحی را در مورد چند بونوبو انجام داد.

عضلات صورت در عکس زیر:

او تمام این هفت عضله را که تصور می شد مختص انسان است، در گوریل ها، بونوبوها و شامپانزه ها یافت! و جالب اینکه آنها نیز بسیار شبیه یا دقیقا همان شکل را دارند.
برای مثال او عضلاتی را نشان داد که مرتبط با صحبت کردن با صدای بلند هستند ؛ arytenoideus obliquus در حنجره یا عضله risorius در صورت ،که در برخی از شامپانزه ها و گوریل ها نیز وجود دارد.

دیه گو می گوید : ما نیازمند یک بررسی دقیق تر در مورد اینکهوچرا این عضلات در میمون ها وجود دارند و در برخی موارد تنها بخشی از یک جمعیت درون یک گونه خاص وجود دارد.آیا این عضلات برای مهاجران (که این عضلات را دارند) ضروری هستند؟همانطور که دانشمندان تکاملی انطباق پذیری می گویند؟یا آنها ویژگی های خنثی تکاملی مربوط به چگونگی توسعه بدن آنها هستند؟و یا به سادگی محصولات جانبی از ویژگی های دیگری هستند؟

او همچنین افزود که اکثر نظرات در مورد تکامل ( فرگشت ) انسان که بطور تشریحی به انسان می پردازند، تمایل دارند داستان های غیر قابل اثبات باشند. ( منظور او نظریه هایی است که صرفا ایده های بدون بررسی هستند)

شواهد واقعی نشان می دهد که شناخت دقیق از آناتومی کَپی ها (اجداد ما) برای درک بهتر بدن و تاریخ تکامل ( فرگشت ) لازم است.
این مطالعه در نشریه Frontiers Ecology & Evolution منتشر شده است.

#arian_x

منابع

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fevo.2018.00053/full#F3

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180523145842.htm

http://www.sciencemag.org/news/2012/06/bonobos-join-chimps-closest-human-relatives

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3981423/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *