وصله شَر در مغز (خبری که بزرگنمایی شده است)

وصله شَر در مغز (خبری که بزرگنمایی شده است)

#اشتباه

❌به گفته محققان وصله شر در لوب مرکزی مغزی قرار داشته و در تابش‌های ایکس به شکل یک توده سیاه دیده شده، اسکن مغزی افراد دارای سوابق خشونت جنایی،چنین توده تاریکی را در مغزشان نشان می‌ دهد!❌

این خبر که در یک سایت به اصطلاح علمی منتشر شده، تحریف شده است.البته تحریف ممکن است از سوی منبعی که خبر را استخراج کرده اند باشد.

✅ توضیح: خبر مربوط به تحقیقاتی است که در مورد توجیه اعمال غیر اخلاقی بوده است . یعنی جنایات و کارهای غیر اخلاقی و خشن در قسمتی از مغز اتفاق نمی افتد. بلکه توجیه این اعمال در این قسمت اتفاق می افتد.البته این تحقیقات در مراحل کاملا ابتدایی و اولیه است و هنوز اعتبار و ارزش آن نزدیک به صفر است! چون تنها یک تحقیق آماری از این پدیده انجام شده. در این آزمایش از شرکت کنندگان هنگام یک بازی جنگی اسکن مغز گرفته شده است. و هرگاه آنها به افراد غیر نظامی شلیک می کردند قسمت اوربتیو فرنتال جانبی ( OFC ) فعال تر از زماننی که به نظامیان دشمن شلیک میکردند بود!
تاریخ آزمایش هم آوریل ۲۰۱۵ بود و پس از آن آزمایشی تکمیلی در تایید این انجام نشد .

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3030989/How-killers-Brain-scans-reveal-way-people-justify-murder.html
🔍 @arian_xboy 🔎

2 دیدگاه برای «وصله شَر در مغز (خبری که بزرگنمایی شده است)»

  • نوامبر 3, 2019 در t 1:03 ق.ظ
    Permalink

    تاسف آوره، شما که داعیهء نگاه علمی به قضایا دارید، متعصبانه و با رویکردی غیرعلمی بخواهید موضوعی که باب میلتان نیست را رد کنید. یک نظریهء/فرضیهء علمی مبتنی بر آزمایش، صرفا با تجربیات موثق تر زیر سوال خواهد رفت نه با سفسطه های عامیانه.
    با تشکر بابت مطالب دیگه خوب سایت

    پاسخ دادن
    • نوامبر 3, 2019 در t 1:32 ق.ظ
      Permalink

      ممنون از دیدگاهتون. البته وقتی یک آزمون آماری صرف بدون همپوشانی کافی بین تجربه و مولفه علت صورت گرفته، یعنی هنوز به مرحلهٔ نظریه/فرضیه علمی تبدیل نشده و ازین جهت نقد صورت گرفت. نکته مهمتر اینکه ایراد روش شناختی به مدل های علمی، خودشون علمی نیستن بلکه در حیطه روش شناسی یا همون متودولوژی قرار میگیره.یعنی ایراد به خود نظریات با ازمون تجربی و روش تجربی صورت میگیره نه ایراد به روش ها. اینجا ایراد به روش این ادعا بود که هنوز بعنوان یک روش علمی پذیرفته نیست. البته مجال توضیح کاملتر فراهم نیست در این چندسطر. بازهم سپاس بابت توجهتون🌹

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *