ذرات اسرار آمیز با انرژی بالا می توانند از فوران های سیاهچاله ها باشند

⚛ذرات اسرار آمیز با انرژی بالا می توانند از فوران های سیاهچاله ها باشند

فوران های گاز از سیاه چاله های عظیم مثل آنچه که در تصویر یک هنرمند نشان داده است، در نهایت ممکن است مسئول سه نوع مختلف از ذرات با انرژی بالا باشند.
هر سه آنها یک ارزش دارند؛ سه گانه ی مرموز انرژی های بالا

محققان در تحقیقاتی که در 22 ژانویه در physiq nature منتشر شد گفته اند که ذرات میتوانند یک منبع مشابه داشته باشند: سیاهچاله های فعال که در خوشه های کهکشان قرار دارند.

سه نوع عجیب و غریب از ذراتی که ما می توانیم در زمین شناسایی کنیم، ممکن است همه از یک مکان نشات گرفته باشند. پرتوهای کیهانی با انرژی فوق العاده بالا، نوترینوهای با انرژی بالا و اشعه های گاما قدرتمند می توانند در هرج و مرج یک فوران سیاه چاله متولد شوند.
پرتوهای کیهانی انرژی با انرژی فوق العاده بالا از فضا می آید و انرژی آنها میلیون ها بار از هر چیزی که ما می توانیم در یک شتاب دهنده روی زمین تولید کنیم،بیشتر است. آنها برای اولین بار در سال 1962 کشف شدند. و از آن زمان هیچ کس نتوانسته کشف کند که آنها دقیقا از کجا آمده اند.
همین امر در مورد نوترینو ها و اشعه گاما با انرژی بسیار بالا نیز صادق است.

در حال حاضر، Ke Fang از دانشگاه مریلند و Kohta Murase از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا یک راه برای به دست آوردن سه نوع ذرات از یک منبع شبیه سازی کرده اند که نشان می دهد این ذرات ممکن است منشا مشترک داشته باشند.

🖥منبع:
https://www.newscientist.com/article/2159109-black-holes-are-firing-a-triple-threat-of-speedy-particles-at-us/amp/#click=https://t.co/RGtlsQRAXk

📕مقاله کامل در نیچر:

http://www.nature.com/articles/s41567-017-0025-4

گ.آ: #arian_x

5 دیدگاه برای «ذرات اسرار آمیز با انرژی بالا می توانند از فوران های سیاهچاله ها باشند»

  • آوریل 21, 2018 در t 2:19 ب.ظ
    Permalink

    یه سوال پیش اومده برام، چرا هر مسئله ای که مرموز و ناشناخته بنظر میرسه یه سرش رو به سیاه چاله متصل میکنن؟ درسته که سیاهچاله بخاطر تکینگی پر از رازهاییه ک ممکنه اصلا ازش سر در نیاریم اما آیا این منطقیه چون دو امر مرموز باشن بهم ربط داشته باشن؟ این سوالم درباره فرضیه آغاز جهان از داخل سیاه چاله هم هست.

    پاسخ دادن
    • آوریل 21, 2018 در t 10:14 ب.ظ
      Permalink

      در مورد این مطلب بدلیل فوران های گازی سیاهچاله ها شبیهسازی شده ،اگر منبع واحد داشته باشن ، جایی که شرایطش رو داره همون فوران های سیاهچاله هاست، چون به یک شتاب اولیه با انرژی بسیار زیاد نیاز دارن، تو شبیهسازی این شتاب از فوران ها میتونست نشأت بگیره، منابع دیگه ای تو جهان با این خصوصیات نداریم، البته ناشناخته های زیادی داریم. اما در مورد آغاز جهان از سیاهچاله ، فرضیه معتبری نیست، معادلات چندان زیبایی هم برای توضیحش نمیبینیم و در ابتدایی ترین مرحله فرضیه هستند.

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *